İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

11 Kasım 2007 Pazar

Bebeklik Yolculuk Oyunları


Bebekken Yolculuklarda Oynadığımız Oyunlar

Bizimkiler de doğruluyor: Bebekken uyurmuşum yollarda hep. Bahsettiğim okul öncesi dönem değil, bildiğiniz bebeklik.
Bebek iken araba ile ilk yolculuğumu - kastettiğim şehirlerarası yolculuk tabi - 45 günlük minik bir bebek olarak yapmışım. İşte o gün bugün yollardayız.
Bebek isimleri seçerken bana pek zorlanmışlar, ama ilk yolculuk bebek isimleri seçmekten kolaymış. Tam olarak hatırlamıyorum o dönemi, bebeklik dönemimi,
aslında hiç hatırlamıyorum. Sordum neler yapardık ben bebekken yollarda diye, anlattılar.
Gerçi laf aramızda, onlar da yaşlanmaya mı başladılar ne, pek de birşey hatırlamadılar ya neyse.
En çok üzerinde durdukları ise ben gerginken bile arabada mışıl mışıl uyumaya başlıyor olmammış. Dediklerine göre, o kadar eskiyi hatırlayamıyorum, arabanın çıkardığı ses ve titreşimler bebeğin annesinin karnındayken duyduklarına çok benzermiş. Neyse,...
Toparlayabildiklerim aşağıda. Lütfen siz de bana yazın değişik önerilerinizi, bu bölüm ( bebeklerle yolculuk) biraz eksik kaldı.



1- KİTAP OKUMA
Uzmanlar diyor ki, bir bebeğin duymaktan en fazla hoşlandığı seslerin başında annesinin sesi gelirmiş. Anneler yolculukta bebişlere kitap okusunlar.
Resimli olursa tahmin edeceğiniz gibi daha keyifli olur. Üstelik aynı kitabı defalarca okuyabilirsiniz. Takip edilen sizin sesiniz ve mimikleriniz çünkü.

2- MÜZİK DİNLEME
Yine uzmanlara göre müzik bebekler üzerinde çok olumlu etkiler bırakıyormuş. Klasik müzik; eğer arabada yolculuk edenlere sıkıcı gelmiyorsa klasik müzik en iyisiymiş.

3- HANİ BANA, HANİ BANA
Bebekken en sevdiğim yol oyunlarındanmış. Epey oyalanırmışım bu oyunla. Biliyorsunuz değil mi; biri tutmuş, biri pişirmiş,....sonuncu da hani bana demiş....Derken tabi bebek mıncıklanıyor.
Bu ise mıncıklanmadan işi bitiriyor...:)


4- ZARARSIZ OYUNCAKLAR
Zararsız diyorum, çünkü bu konuda bir-iki küçük sabıkam var. Ufak tefek oyuncaklarla oynamasına izin vermeyin. Benim gibi yutmaya kalkarlar, hele bir de yollardaysanız yolculuk zehir olur.
Siz siz olun kendine zarar verecek oyuncaklardan çekinin. Hatta sadece oyuncak değil, o dönemimizde bize herşey oyuncak olduğundan küçük ve zarar verme ihtimali olan hiçbirşeye ulaşmasına izin vermeyin.
Mesela o zamanlardan nadiren hatırladığım bir oyuncak var: Benim bulunduğum taraftaki pencereye astıkları sallanan deve. Develeri hala severim. Siz de sallanan oyuncaklardan yararlanabilirsiniz.
Bunlar olabilir
Aşağıda da bir örnek buldum size Youtube'dan:


5- ATMACA
Bebekleri şimdi gözlüyorum da, en sevdikleri etkinlik herhangibir şeyi yere atmak, bir yerlere fırlatmak. O zaman bundan yararlanın: Verin eline birşey atsın. Bir daha verin bir daha atsın. Sonsuza kadar sürebilir ve mesela beni iyi oyalarmış bu etkinlik!

6- TEKRARLAMACA
Yukarıda anlattığım "atmaca" oyununun sözel hali. Yalnız bu sefer tekrar yapacak olan anne doğal olarak. Anne bir masal, bir öykü anlatmaya başlar veya bir çocuk kitabı bulur, okul öncesi eğitim dizilerinden sağlanabilir, ve okumaya / anlatmaya başlar. Püf noktası her cümleye aynı laflarla başlar. "Miniciiik, bir prens varmış,...." Anneye allah kolaylık versin.



7- SAKLA VE BUL
Bir oyuncak alın elinize ona gösterin ve sonra yok edin. Tam huysuzlanmaya başlarken elinizle gözünü kapatın ve kucağına bırakın oyuncağı... Böyle bir oyun da yaparmışız işte. Hey gidi günler hey...

Bebeğiniz İçin Ciciler



İlgili Yazılar:
Okul çağı yolculuk oyunları
Okul öncesi yolculuk oyunları

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A