İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

12 Kasım 2007 Pazartesi

Kışın Çocuklarla Yolculuk

Kışın Çocuklarla Yolculuk

Arkadaşlarımdan biliyorum, onlar genellikle yazın, anne babaları işten yazlık izinlerini alınca tatile çıkar ve arabayla uzun yolculuk yaparlar. Biz yaz kış tanımayız. İlle gidecek bir yer vardır ve ben de kendimi bildim bileli karda, yağmurda, çamurda arabayla oradan oraya gider geliriz.


Kışın yolculuk zordur: hem araba, hem arabayı kullanan hem de biz ufak yolcular için.
Bir kere arabanın periyodik bakımlarının yapılmış ve arabanın kış koşullarına hazırlanmış olması gerekir. Şehir içinde gidip gelmeler için çok önemsenmese de uzun yol için olmazsa olmaz şarttır otomobilinizin kışa hazırlanmış olması. Yola çıkmadan önce babanızın ensesinde boza pişirin arabayı servise götürmesi için. Karda yağmurda yolda kalmak kimse için pek de hoş birşey olmasa gerek. Bizim düldül mü iyi çıktı, yoksa gerçekten otomobil servisimiz mi iyidir, bilemiyorum, kışın yollarda hiç problem yaşamadık.

Bir araba kışa nasıl hazırlanır, öğrenmek için tıklayın.

Yalnız bir keresinde yağmurun şiddetinden herhalde, annemin tarafındaki silecek uçtu gitti. Şansımıza Edremit'in çok yakınındaydık, hemen yenisini aldık. Babam satıcıdan bir tane silecek istedi, meğer onlar çift satılırmış. Babam " ikincisini ne yapayım, var ya işte" filan dedi. Satıcı " fırtına devam ediyor, siz de yola devam ediyorsunuz, öbürü de uçarsa kullanırsınız" gibi birşeyler söylediydi. Babam pek bozulmuştu.
Kışın hava yağışlı ise asfalt kaygan oluyor. Sürücünün ani fren yapmaması gerekiyormuş, babam her yağışlı havada biraz tedirgin olur. Çünkü, ben hatırlamıyorum, bir yaşında filanmışım, yağışlı bir havada önündeki arabayı sollarken vazgeçmiş sollamaktan ve frene basmış. "Araba kendiliğinden gitmeye başladı, kontrol edemiyordum, yolun sol şeridine kaydık ve bir süre orada gittikten sonra sol taraftan yolun dışına çıktık, allahtan karşıdan araba gelmiyordu" diye hep anlatır. Ben ise araba çocuk koltuğunda herşeyden habersiz uyuyormuşum.
Babanıza hatırlatın yağmurlu havalarda daha dikkatli gitsin. Gaz, fren pedallarına sert basmasın. Kaymaya başlamışsa araba, frene basmadan sadece direksiyon yardımıyla arabayı idare etmeye çalışsın. (Bizim düldülün ABS'si filan yok. ABS frenleri olanlar sert olmamak kaydıyla frenlerini kayma anında kullanabilirlermiş) Virajlara hızlı girmesin. Direksiyonu ani çevirmesin. Daha ne diyeyim...
Aşağıdaki kısacık filmi de sonuna kadar izleyin, ses de açık olsun!

Kışın yolculuk yapmanın püf noktalarından birisi de üşütmemektir. Arabanın içi sıcak dışarısı soğuk olunca hastalanma ihtimali de artıyor. Okuduklarıma göre insanın, e tabi doğal olarak biz çocukların da, soğuktan en çabuk etkilenen yerleri önce kafa ve boyun bölgesiymiş. Yanak, burun ve kulaklarımızı korumak lazım. Kışın arabanın dışına çıkmam gerektiğinde annemin atkı ve kukuletamı takmam konusundaki aşırı ısrarını anlıyorum. Halbuki "bana birşey olmaz anne!"
Sadece hasta olurum tedbir almazsam o kadar...

Çocuklarla ilgili sağlık sayfalarım, bedava e-kitaplar, öneriler,...

Karlı havalarda ise pek yola çıkmamaya gayret gösterir bizimkiler. Hava durumuna bakıp ona göre yolculuk planlaması yaparlar. Biliyorsunuz, televizyonlardan seyretmesi hoş oluyor, arabalar karda buzda kayıyorlar. Zincir takmaları lazım kaymamaları için.
Diyelim ki karlı havada yola çıktınız ve aksilik bu ya yolda kaldınız Her taraf kar buz. Büyükler genellikle panik olur ve sizi bahane ederek yapacakları işleri unuturlar. Babanıza annenize hatırlatın:
* Tam olarak nerede olduğunuzu bilmiyorsanız babanız arabayı terketmesin.
* Babanıza söyleyin araba çevresine dikkat çekici işaretler filan koysun. Hani var ya o üçgen kırmızı parlak işaretler mesela onları koysun.
* Benzininizi idareli kullanmak kaydıyla arabayı her 10 dakikada bir çalıştırmasını söyleyin babanıza.
* Anneniz ille yünlü kıyafet, battaniye filan birşeyler bulundurur yanında. Onları herkes kullansın.
* Ağzınıza da bir şeker atın.
* Ve bekleyin ki birileri geçsin veya fırtına dinsin ...
Karda zincirsiz yola çıkmanın sonuçları aşağıda:

Bir de donma durumları var. Yolculuk sırasında yolda donmuş birine rastlarsanız ne yaparsınız?
Hemen cep telefonunuza sarılıp yardım istersiniz.
Yardım beklerken donmuş kişiyi sıcak bir ortama taşırsınız.
Üzerindeki ıslak giysileri çıkarırsınız.
Arabada ilk yardım kutusunda ille bir gazlı bezi vardır babanızın, onu kişinin parmakları arasına koyarsınız ki birbirine yapışmasın parmaklar. Öyle karla buzla ovmaca yok, bilmediğiniz işlere karışmayın. Bazılarımızın babaları pek sever uzman doktor rolleri oynamayı ama, siz boşverin, nasıl olsa telefon edip yardım çağırmadınız mı?

Bu kışın yolculuk konusunda yazılacak pek çok şey var ama, siz kışın pek zorunlu olmadıkça evde kalmayı tercih edin. Sıcak ortam, televizyon, bilgisayar, yemek, bırakın yola kim gitmek istiyorsa gitsin, hem anneanlerle dedeler daha hoş tutar çocukları!


İlgili Yazılar:
Yazın Çocuklarla Yolculuk
Araba Kışa Nasıl Hazırlanır

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A