İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

3 Ocak 2009 Cumartesi

Nasıl Güldüğümü Göster


Bir Şiir: Bir Zamanlar


Babam dün bir kitap eki verdi bir gazetenin ve "bu şiiri oku!" dedi.
Okudum:

Bir Zamanlar

Bir zamanlar, oğlum,
yürekten gülerdi insanlar,
gözleriyle gülerdi:
oysa şimdi sadece dişleriyle gülüyorlar,
üstelik buz kalıpları gibi soğuk bakışları
geziniyor arkasında gölgemin.


Bir dönem vardı gerçekten
insanlar el sıkışırdı yürekten:
hepsi tarihe karıştı, oğul,
sevgisiz el sıkışıyorlar şimdi:
sol elleri yokluyorken bir yandan
benim boş ceplerimi.

"Çekinme!" diyorlar,"Yine bekleriz!"

gidersem yeniden
bir iki kez çekinmeden
gerçekleşmeyecek üçüncüsü -
çünkü biliyorum yüzüme kapanır o zaman kapılar.

Böyle böyle öğrendim nice şeyi oğul,
elbiseler gibi giymeyi öğrendim
donuk bir portre gülüşü benzeri

uyumlu bakışlarıyla bir yığın maskeyi.
ev maskesini, iş maskesini, sokak maskesini,
ev sahibi maskesini, kokteyl maskesini,
Öğrendim hem de
dişlerimle gülmeyi sadece,
el sıkmayı içtenlik göstermeden.
öğrendim "iyi günler" demeyi de,

"iyi baştan savmalar" anlamına gelen;
"tanıştığımıza memnun oldum" demeyi de öğrendim,
memnun olmaksızın; ve "sizinle sohbet etmek
çok hoştu" demeyi sıkıldıktan sonra.

Fakat, inan bana oğlum,
senin yaşındaki gibi olmak
istiyorum. Vazgecmek,
istiyorum bütün bu dilsiz davranışlardan.
En çok da yeniden öğrenmek istiyorum

nasıl gülüneceğini, çünkü aynalardaki gülüşüm benim
gösteriyor sadece dişlerimi, bir yılanın sırıtan dişleri gibi!

İşte bu yüzden oğlum,
göster gülmeyi bana; göster
nasıl güldüğümü, gülümsediğimi
bir zamanlar senin yaşındayken.

Yazan: Gabriel Okara, Çeviren: İlyas Tunç


Birşeyler yazacaktım ama, şiirin üzerine konuşmayalım, di mi?

Şairin bir resmi yeter:





İlgili yazılarım:

Kitap Okumayı Nasıl Sevdim
Nazım Hikmet 106 Yaşında Biz Çocuklara Sesleniyor

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A