İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

20 Ekim 2008 Pazartesi

İngilizce Öğrenenlere

İngilizce İçin Yardımcı Öğretici Bir Site

Yabancı bir dil öğrenirken en büyük ızdaraplarımdan biri sözcük ezberlemedir. Sizin de öyle değil mi? Kelime dağarcığınız da sizin en büyük hazineniz bir yabancı dili konuşurken.
En kötüsü de bir ingilizce kelimeyi tam hatırlar gibi olursunuz da çıkaramazsınız.
Aklınıza takılır, ingilizce sözlüklere bakarsınız. Bir sürü vakit kaybı. Üstelik tam da bulamazsınız.

Ama ben sizin için internette dolaşıp duruyorum. İşte size süper bir site:
Tip of My Tongue



Şimdi olay şöyle gelişiyor:
Mesela "yapay" anlamına gelen ingilizce kelimeyi geçenlerde öğrenmişiniz ama şimdi tam lazım oldu, artifl mi artfacial mı nedir çıkmıyor bir türlü.

Ama korkuya yer yok. Tip of My Tongue adlı siteye gidiyorsunuz.
Hatırlayabildiğiniz harfleri yazıyorsunuz:
Seçenekleriniz:
1- hangi harflerle başlıyor
2- içinde hangi başka harfler var
3- hangi harflerle bitiyor

"Art" ile başladığını biliyorum.
Yazdım.
İlk kutucuğa yazdım. O da bana milyon tane seçenekle geri döndü. Vaktim yok, hepsine bakamayacağım. Baksam listeye ille hatırlarım aradığımı ama ben ne çalışacağım. O çalışsın.

============================================
SEVDİĞİM İNGİLİZCE ÖĞRETEN SİTELERİN LİSTESİ
============================================

O zaman diğer hatırladıklarımı da yazmalıyım.
2. kutucuğa "f" yazıyorum. "F" harfi ille var bu kelimede.
Sonuç: 8-10 seçeneğe düşüyor liste.
"Artificial" Sözcüğünü buluveriyorum. Hem de tanımıyla beraber: Made or contrived by art; produced or modified by human skill and labor, in opposition to natural; as, artificial heat or light, gems, salts, minerals, fountains, flowers.
Hangi harfle bittiğini de hatırlıyorsam eğer 3. kutucuğa da "l" yazarsam 4 seçenek içinden seçiyorum aradığımı.

Sitede başka imkanlar da var.

Onları da siz bulun. Hatta bana da "Letters", "Word Meaning" ve "Refine search" te neler oluyor, tam anlayamadım, yazarsanız sevinirim valla...


İlgili Yazılarım:

Almanca Türkçe Online Sözlük ve Yardımcı Siteler
İngilizce Öğrenmeyi Kolaylaştıralım

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A