İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

27 Aralık 2007 Perşembe

Yılbaşında, Bayramlarda, Doğumgünlerimizde Yeşil Hediye


Yılbaşında, Bayramlarda, Doğum Günlerimizde Çevre Dostu Yeşil Hediye İsteyelim!


Yılbaşında, bayramlarda, doğum günlerimizde, bir sınavda iyi not aldığımızda armağan bekleriz büyüklerimizden. Aldığım en büyük armağan bir masaüstü bilgisayardı. Artık bu bizimkilerin benden bıktıkları ve bilgisayarlarını oyunlarla, viruslerle ve benzeri bir sürü şeyle doldurduğumdan mı, yoksa gerçekten benim işime yarayacak ve çok istediğim bir şeyi hediye etmek istediklerinden midir bilemiyorum. Sonuç olarak geçen yıl sadece bana ait bilgisayarım oldu.
Bu yılbaşında ne isteyeyim diye düşünürken ve nette orada burada dolanırken gözüme takılan bir konu oldu:
Çevre dostu hediyeler
...Yani "yeşil" hediyeler. Ekolojik hediyeler...

Biliyorsunuz, neşeli vitrinlerin olduğu bir yerde yaşamıyorum. Benim vitrinim internet, orada ne varsa onlar benim dükkanlarım ve dükkanların vitrinleri. Yeşil hediyeler çevremize duyarlılığı arttıran, çevreyi kirletmeyen bize doğa sevgisi aşılayan hediyeler.

Bir yazıda sızma zeytinyağının bile hediye olarak verilmesinin bu konuda anlamlı olduğu söyleniyor. Ben istemem öyle bir hediye açıkçası. Daha doğru dürüst birşey isterim....

Mikroskop veya teleskop
ların yeşil bir seçenek olduğu söyleniyor. Bakın bu olabilir, mikroskop değil ama güzel bir teleskopu yılbaşı hediyesi olarak almak isteyebilirim. Deniyor ki bu tarz hediyeler çocuklarda çevrelerine karşı daha daha duyarlı olmalarını, evren hakkındaki farkındalıklarını artırmaya yarıyormuş. Neye yarıyorsa, zeytinyağındansa bunu tercih ederim.

Olta olabilir. Balık tutmayı severim...Bu da doğayla içiçe bir etkinlik.

Bir köpek isterim. Bir golden retriever. En çok bunu isterim biliyorsunuz.


Kitaplar her zaman kabul edebileceğim bir seçenek. Bunlar da yeşil, çevreci hediyeler grubuna giriyor. Tabi hediye alınan kitapların konusu önemli.


Dijital fotoğraf makinası
na ihtiyacım var. Bu da yeşil, çevreci bir hediye olarak kabul edilebilir. Çünkü normal makinalarda olduğu gibi fotoğraflar işlenirken çevreye zararlı atık atılmıyor. Bu konudaki bir yazı için
Dijital fotoğraf makinaları ve çevre üzerine bir yazılmış bir yazıdan ayrıntıları öğrenebilirsiniz.

Bu hediye olayı iki yönlü: Alıyorsunuz ve veriyorsunuz.
Annenize ve babanıza ne alacaksınız?
Kardeşleriniz, abileriniz, ablalarınız varsa ne alacaksınız?
Bu yeşil hediye olayı aslında bizim harçlıklarımızla da üstünden gelebileceğimiz seçenekleri sunuyor. Kardeşlere çevre ile ilgili kitap alınabilir.

Annemize doğal ürünlerden elde edilmiş bir makyaj malzemesi veya bir gelincik şerbeti, gelincik reçeli...

Babaya ne alacağız ucuz yollu? Artık o da size kalmış, benimki sızma zeytinyağına veya yeşil bir rakıya fit olabilir. Hatta geçenlerde çıkan yeni yeni rakı markalarını takip edemediğinden, tadamadığından şikayet ediyordu. Organik rakı varsa bir organik rakı veya hala çıkarmadılarsa yeşil bir rakı alıp onu sevindirebilirim.



İlgili Yazılar:

Bayramlarda Yolculuk

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A