İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

22 Ekim 2008 Çarşamba

İngilizce Ödevim: Pizzalar


İngilizce Ödevim: Pizzalar ve Pizzalar Hakkında Bilmediklerimiz



İngilizce öğretmenimi seviyorum.
Hem ödevlerini hem de kaynaklarını seviyorum:
Mesela dün verdiği ödev " internette pizza üzerine araştırma yapın ve bir özetini yazın!"


İşte ödevimi yaparken rastladığım bir site ve pizza gerçekleri:

Sitenin adı: How Stuff Works?
Yazının adı:
12 Facts About Pizza

Yazıda pizza hakkındaki pek bilinmeyen gerçekler yazılmış.
İşte onlardan bazıları:


* 1987'den beri
Ekim ayı Amerika'da Ulusal Pizza ayı olarak kutlanıyormuş
* Amerika'da her yıl 3 milyar adet pizza satılıyormuş. Ayrıca 1 milyar da dondurulmuş pizza satılıyormuş.


* Pizzacılık Amerika'da 30milyar dolarlık bir endüstriymiş.

* Amerikadaki tüm lokantaların yüzde 17si pizzacıymış.

* Amerikalıların yüzde 93'ü ayda en az bir kere pizza yiyormuş.
* Kadınlar erkeklerden 2 katı daha fazla vejeteryan pizza yiyormuş.

* Bilinen ilk pizzacı, Antica Pizzeria, Napoli'de 1738 yılında açılmış.

* Amerika'daki ilk pizzacı 1893 yılında New York'da açılmış.
....


Bu site dışında edindiğim bilgiler de şöyle:
Pizza latince düz ekmek demekmiş.
Arkeologlar Pompei şehrini kazarlarken pizzacı dükkanları kalıntıları bulmuşlar.
İlk pizzalara peynir, salam filan yerine domuz kanı ve bal karışımı koyuyorlarmış. (bööğk)
İlk Pizza Hut 1958 yılında açılmış.
Kaynak


Karnım acıktı, pizza siparişi versem bizimkiler maile attach edebilirler mi acaba?




İlgili Yazılarım:

İngilizce İçin Yardımcı Öğretici Bir Site
İngilizce Öğrenmeyi Kolaylaştıralım

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A