İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

13 Kasım 2007 Salı

Biz Çocuklar Televizyon Seyretmemeli Miyiz?


Biz Çocuklar Televizyon Seyretmemeli Miyiz?

Niye biz çocuklar televizyon seyretmesin ki? Büyükler seyretmiyor mu? Kötü birşey olsa onlar yapar mı? Onlar seyrettiklerine göre biz de seyredeceğiz. Bazen uykusuz kalma pahasına seyredeceğiz. Onlar da öyle yapmıyorlar mı? Biz de insanız, bizim de canımız var... Arkadaşlarımın, kuzenlerimin evlerinde gözlüyorum, bazı evlerde bu televizyon seyretme işi
kriz halinde yaşanıyor. Biz de nadiren olur. Okuduysanız kitaplarla ilgili yazımı hatırlarsınız, biz de kriz daha ziyade gece geç vakte kadar kitap okumamdan çıkar.
Bu nadiren çıkan krizlerde de aslında ben haklıyımdır. Mesela televizyonda Harry Potter'ın Felsefe Taşı filmi oynuyor. Üstelik saat gece 11'de filan bitecek. Ben seyrederim o filmi.
Bizimkilerin itiraz
noktası "yahu
bin kere izledin şu filmi, bir daha izlemeye ne gerek var" olur. Uykusuz kalacakmışım filan. Bazen insan istediği bir şeyi yapmak için uykusuz da kalabilir. Her gece sabahlara kadar film seyretmiyorum ya!

Bence bu televizyon olayıyla ilgili ilk kural ortaya çıktı: Çocuklar ilgilerini çeken bir konudaki programları geç vakte kadar uykusuz kalsalar bile bazen izleyebilirler.
Kabahat Harry Potter gibi çocukların ilgisini çekebilecek filmleri geç saatlerde başlatan televizyon yöneticilerinin.
Sonra dikkat ediyorum büyükler de öyle deli gibi televizyon izlemiyorlar. Sorun
oturdukları yerde televizyonun hep açık olmasından kaynaklanıyor. Biz yemek yerken ve ailece konuşurken televizyonu genellikle kapatırız.

İkinci kural
daha önemli işler yapılırken televizyon kapatılır.

Bazı arkadaşlarımın odasında televizyon var. Bence bu doğru değil. Ders çalışılmaz, kitap okunmaz televizyon açıkken. Nasıl konsantre oluyorlar bilmem. Yatak odalarına televizyon konmamalı.
Küçüklüğümden beri televizyondaki programları ailece izleriz. Program sonunda veya program devam ederken yorumlar yapar, birbirimizin o konu hakkındaki görüşlerini tartışırız. Ailece televizyon izleme ailenin bir arada olmasından kaynaklanan güzel bir bilgi alışverişine dönüşebilir.
Bebeklikten itibaren çocuklarına televizyon ile "elektronik bakıcılık" hizmeti sağlayan tembel anne babaların bence hele çocuklarıyla televizyon seyretme saatleri konusunda pazarlık etme hakları yok.




İlgili Yazılar:
Televizyon Olmasaydı Bizi Nasıl Oyalardınız
En Çok Sevdiğim Televizyon Programları
En Çok Sevdiğim Kitaplar
En Çok Sevdiğim Filmler
Kitap Okumayı Nasıl Sevdim

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A