İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

6 Kasım 2008 Perşembe

Evrim Nedir, Nasıl İşler?


Evrim Nedir, Nasıl İşler?

Babam zaman zaman bana mail ile bazı sitelerin adreslerini atar.
Yorum da yapmaz. Demek ister ki "oku, öğren, bana musallat olma!"

Geçenlerde yine öyle bir adres düştü mail kutuma:

www.evrimianlamak.org




Bu sayfa aslında Kaliforniya'daki Berkeley Üniversitesi tarafından yazılmış.

Orijinali: Understanding Evolution
Ve anlayabildiğim kadarıyla birebir çevirilmiş.
Dili anlaşılır, öyle bilimsel sıkıcı yazılar gibi değil.

Mesela; evrim nedir?

"Biyolojik evrimin en basit tanımı, değişerek türemedir...Evrim yaşamın tarihini anlamamızı sağlar."

Çevremizde herşey değişir, peki bu evrim mi demektir? Ama herşey, her değişim
" biyolojik evrime örnek oluşturmazlar, çünkü bu değişimlerde genetik kalıtım ile türeme yoktur. "
"Biyolojik evrimde temel fikir, Dünya üzerindeki bütün yaşamın ortak bir atası olduğudur. Tıpkı sizin büyükannenizin kuzenlerinizin de büyükannesi olması gibi... "
.....
.....
"Değişerek türeme sürecinin sonunda Dünya'daki yaşamın ortak atasından bugün fosillerde ve etrafımızdaki canlılarda gördüğümüz inanılmaz çeşitlilik oluştu: İnsanlar ve meşe ağaçları, serçeler ve balinalar... Evrim hepimizin uzaktan akraba olduğumuz anlamına geliyor. "


Sitedeki başlıklar şöyle:
* Evrime giriş
Evrimin kısa bir tanımı
* Yaşamın tarihi: Örüntülere bir bakış
Evrimi kullanarak yaşam ağacını nasıl oluştururuz?
* Mekanizmalar: Evrimin işleyişi
Evrim nasıl gerçekleşiyor?
* Mikroevrim
Evrim küçük ölçeklerde nasıl çalışır?
* Makroevrim
Evrim büyük ölçeklerde nasıl çalışır?

Siteye bir göz atmanızı öneririm. Birçok şey öğrenebilirsiniz. Dediğim gibi, yukarıda da yazdığım örneklerden anlayacağınız gibi dili de güzel, insanı yormuyor.

Evrim ile ilgili olarak ayrıca:
BiyoWeb Blog
adlı bloğu da incelebilirsiniz.



İlgili yazılarım:

* Annene mi Benziyorsun, Babana mı?
* Kendi PC Oyununu Kendin Yap
* Kendi Grafik Kağıdını Kendin Hazırla
* Alfabe Sırasına Göre Liste Yapmak
* Fotoğraflarımıza Çerçeve Yapalım
* Çocuklar İçin Müzik Yapma Programları
* Google'a Göre Google Mı, Yoksa Yahoo Mu Daha Popüler?
* Pizzalar Hakkında Bilmediklerimiz


Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A