İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

11 Aralık 2007 Salı

Televizyon Olmasaydı Bizi Nasıl Oyalardınız


Televizyon Olmasaydı Bizi Nasıl Oyalardınız?


Düşünün evde televizyon yok, tıpkı arabada olmadığı gibi.
Arabada yolun verdiği
imkanlarla plaka tutmaca filan oyalanıyoruz, evde ama? Evde televizyon seyredilir di mi ya... Veya bilgisayarda oyun oynanılır... Veya parası önemli değil önceden satın alınmış bir oyuncak ile oynanır...
Bütün bunlar yok diyorum ne
televizyon ne bilgisayar ne de başka bir oyuncak.

Ne yapacaksınız evdeki canavarlarla (bize öyle diyor büyükler)?

Ben bizim yaptıklarımızdan örnekler vereyim:

1- Daha önce anlattığım origamiden yararlanabilirsiniz, ama en basitinden:
Herkesin bildiği kağıttan uçak yaparsınız mesela. Önce baba bize
öğretir, sonra herkes birer tane kendine yapar, ev içinde uçak yarışları
düzenlersiniz. Uçakları geliştirmek sizin yaratıcılığınıza ve oyalanacak süreye
bağlı artık. Boyayın, isim verin uçaklarınıza, ucunu sivriltin, kanatlarınından az
keserek hafifleştirin belki babanızı / oğlunuzu geçersiniz.

2- Kışın mecburen kapalı ortamlardayız genellikle. Ama doğadan kopmak olmaz.
Babanıza söyleyin tohum, fide filan bulsun. Onları saksılara dikin. Çiçekler,
sebzeler, ağaçlar yani değişik bitkiler üzerine konuşun. Hiçbir şey bulunamazsa
evde kuru fasulye, mercimek veya nohut da mı yok? Toprak bile olmayabilir
evde o sırada. Bir pamuk alın, bir kabın içine ıslatarak koyun. Pamuğun arasına
da fasulyeyi. Bir başka kaba mercimek ve bir başka kaba nohut koyun. Alın işte
günler sürecek heyecanlı bir etkinlik:
Hangisi önce çıkacak tohumdan bakalım?

3- Evde illa bir kaç saksı çiçeğiniz vardır. Balkonunuz varsa hele bizim evin
balkonu gibi olmasa bile çiçek sayınız fazladır. Babanızla o çiçekleri sulayın,
kaktüse su verilir mi, menekşeye su nasıl verilir öğrenin.
Suyla oynamak hala en
sevdiğim şeylerdendir.

4- Koli ve karton kutulardan ev, apartman ve oyunun sonlarına doğru siteler yapardık. Benim terliklerim araba, babamınkiler otobüs olurdu. Emin olun televizyonda çizgi film seyretmekten daha eğlenceli...

5- 5. ve diğer maddeleri de siz bulun artık. Bulun ve burada paylaşın. Benim biraz ders çalışmam gerekiyor....

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A