İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

2 Aralık 2007 Pazar

Çocuk Parklarında Nelere Dikkat Edilmeli?

Çocuk Parklarında Nelere Dikkat Edilmeli?

Geçen gün gazetede okuduğum bir haberi görünce ve bir yolculukta yaşadıklarımı hatırlayınca bu yazıyı yazmak istedim. Bu haberde, bir yıl içinde dünyada 300 000
den fazla çocuğun çocuk parklarındaki kazalardan dolayı hastanelerin acil servislerine gittiklerini yazıyordu.
Kimbilir kaçında kalıcı hastalıklar, sakatlıklar kalıyordur bu oyun parkları yüzünden...
Bunu yazmıyor haber.
Ama en az 50 çocuğun çocuk parklarında başına gelen kazalar
yüzünden öldüğünü yazıyordu.

Aslında bu kazaların sayısını azaltmak, olumsuz etkilerini minimuma indirmek
mümkün. Bir kere parklardaki oyun araçlarının bakımlı olması
gerekiyor.

Bakımsız
oyun araçlarından biriyle vaktiyle tanışmıştım. Küçük bir yerleşim yerinde verdiğimiz molada yemek yedikten sonra arabayı park ettiğimiz yere giderken yolda gördüğüm çocuk parkında biraz oynamak istemiştim. Salıncakta biraz sallandıktan sonra kaydıraktan kaymak için kaydırağın merdivenlerinden çıktım. Kayarken birden kendimi kaydırağın çürümüş korkulukları ile birlikte yerde buldum. Şansım varmış sadece biraz canım acıdı ama, yer betondu daha büyük sorunlar çıkabilirdi.
O zamandan beri kaydıraktan kaymaya korkarım.


Bir istatistik size: Çocuk parklarındaki sorunların çoğu çocukların düşmesinden
kaynaklanıyormuş. Dolayısıyla zeminin beton, taş gibi sert maddelerle kaplı olmaması gerekiyor. Asıl salıncaklar en tehlikeli oyun araçlarındanmış istatistiklere göre. Sallanırken dikkat
etmek gerek.


Anne ve babalarımızın biz parklarda oynarken bizimle beraber olması özellikle biz
daha küçükken şart. Çünkü oyun alanlarındaki aletlerin hepsi aynı yaş grubu için tasarlanmış değiller. Kimi biraz daha büyük kimi daha küçük çocuklar oynasın diye konmuş oralara. Hatta bazı parklarda görüyorum: 2 tane kaydırak var örneğin. Biri daha yüksek ve uzun diğeri daha alçak ve kısa. Büyüklerimizin bize yol gösterici olması gerekiyor.Aşağıda komik ama oyun parklarının ne kadar da tehlikeli olabileceğini gösteren bir video koydum.
Seyredin, gülün ve başınıza gelince neler olacağını tahmin edin...


Bizim için en güzel zamanlarımızı geçirdiğimiz, bir çok yeni şeyle karşılaştığımız
ve yeni arkadaşlarla tanıştığımız çocuk parklarında çok dikkatli olarak başımıza tatsız olayların gelmemesine dikkat etmeliyiz.


İlgili Yazılar:

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A