İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

9 Kasım 2008 Pazar

Dişlerimizi ve Dişçilerimizi Sevelim

Dişçi mi, Diş Hekimi mi, Yoksa Fırça mı?


Dün dişçideydim.

Babam dişçilere diş hekimi demenin daha yakışık alacağını söyledi. Haklı olabilir, ama kendisi bile "dişçi" diyor, o da ayrı konu.
Dişçiye, ay pardon, diş hekimine gitme sebebim ilginç. Geçen kış ön dişlerimden birini kırdım. Anorağımın esnek kapişon bağının ucundaki sert bölüm dişimi kırdı! Bir arkadaşım düşerken bana asıldı ve elinde can havliyle tuttuğu kapişon bağı ve ucundaki sert şey kurtularak dişime çarptı ve dişimin bir kısmı kırıldı.
Diş hekimi Bülent Amca da dişime yama yaptı.
"Seneye gel" demişti. Gittik.
Sorun yok.

Ama diş nasıl fırçalanır konusunda fırçalama seansına dönüştü bizim dişçi ziyareti. (Dişçi lafını özellikle kullandım bu sefer, kızgınım!)
Dişlerimizi nasıl fırçalamalıyız, öğrendiklerim aşağıda:
Bir kere, benim hatalarımdan biri: Diş fırçası ıslak olmayacak, kuru olacak. Ben mal gibi önce ıslatıp sonra pabuç gibi macun sıkıp öyle fırçalarım dişlerimi.
Sıkacağımız macun da azıcık olacak. Öyle bütün fırça yüzeyini macunla kaplamayacağız.

Sonra elimize bir açıölçer alıp diş fırçasını dişlerimize 45 derecelik açıyla yaklaştıracağız! Ben Bülent Amca'ya bu laftan sonra nasıl baktıysam artık, "yani" dedi, "çok dik tutmayacağız".
Ve dairesel hareketlerle dişlerimizi fırçalayacağız. Arka taraflardaki dişlerimizi alttan yukarı doğru ( alt dişleri) veya üstten aşağıya doğru (üst dişleri) fırçalayacağız.
Ne çok bastıracağız ne de az.



Resimlerin kaynağı

Uzun uzun yazamayacağım, ya siz de diş hekiminizden bilgi alın ya da buralardan yararlanın:


Ağız ve Diş Temizliği
Dişler Nasıl Fırçalanır?
Doğru Diş Fırçalama Nasıl Olmalıdır?

Size asıl anlatmak istediğim şey başka:
Dişçide sıramızı beklerken bir dergi geçti elime:

DİŞ DOSTU DERGİSİ



"Sağlıklı yaşam tarzına odaklanan konularıyla özellikle ağız- diş sağlığını ve beslenmenin önemini vurgulayan bir dergi" olarak tanımlıyorlar kendilerini.

Ama benim de gözlemim var dergi ile ilgili olarak: Dili güzel ve birçok şey öğreniyorsunuz. Heyecanınızı hafifletiyor.
Dergi Diş Dostu Derneği'nin bir yayını.

Bu derneğin bir de bizi ilgilendiren bir sitesi var:
Dişler Yolunda !

Üye olabiliyor, oyun oynuyabiliyor, öyküler dinleyebiliyor ve sorularınıza cevaplar bulabiliyorsunuz.
Bence ilgilenin dişlerinizle ve "Dişler Yolunda" gitsin.

Bu arada tabi internette dişlerle ilgili bir yolculuk yaptım. İşte bulduğum ilginç siteler:

* Ağız Sağlığı ( Ağız sağlığı ile ilgili herşey var.)
* Ünlülerin dişlerle ilgili sözleri ( Biri çok güzel, "dişçi ağzınıza metal koyup cebinizden kağıt alır")
* Online olarak bulabileceğiniz dişçilik dergileri
* FDA says - Dental Silver Amalgams are not safe! Finally! ( Bunu babama okutacağım, çünkü amalgam dolgularından çok şikayetçi, unutkanlığına sebep olarak bu bahaneyi buldu en son ve her dişçiye gidişte bu konuda dişçilerle tartışır)

Bir de bu videoyu buldum! Bir diş fırçasına bu kadar kin niye?







Bu arada dün gördüğüm Fenerbahçe Galatasaray maçının sonucuyla ilgili rüya çıkacak mı acaba?

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A