İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

11 Kasım 2007 Pazar

Okul Öncesi Oyunlar


OKUL ÖNCESİ YOLCULUK OYUNLARI

Okula başlayınca insana bir ağırlık geliyor doğal olarak.
Ama okul öncesi öyle mi ya? Kıpır kıpır hareketli, laftan sözden anlamayan, hep birşeyler sorup birşeyler isteyen biriydik.
Şimdi tanıdıklarımızın okul öncesi çocuklarına bakıyorum da zor günlermiş annem ve babam için okul öncesi dönem.

Düşünüyorum da benim için de zormuş okul öncesi yaşam ve yolculuk:
Bir kere, araba için yapılmış çocuk koltuklarına mahkumsunuz. Her ne kadar rahat da dizayn edilmiş olursa olsunlar, araba çocuk koltukları hareketinizi kısıtlıyor ve bu arada sizin içiniz kıpır kıpır hep birşeylerle uğraşmak istiyor.
Bizimkilerin buldukları ve benim hatırlayabildiğim okul öncesi oyunları aşağıya yazıyorum. Bakalım ne kadarını hatırlayabilmişim:

1- BENİ TANIDIN MI OYUNU

Babamın eşek gibi bağırdığını (anırdığını demedim dikkat ettiyseniz, ayıp olmasın) hatırlıyorum mesela. Ve hemen sorardı: Ben kimim? Arı gibi vızlar, kedi gibi miyavlar,...Ben de bu sesi hangi hayvanın çıkardığını bulmaya çalışırdım. Sonra ben acayip sesler çıkarır ve onların bunu bilmesini, bulmasını isterdim. Severdim bu oyunu.

2- ŞARKI SÖYLEMECE
Bildiğim okul öncesi şarkılar, okul şarkılarında daha fazladır. Çünkü arabada hep beraber şarkı söylerdik. Bu etkinliğin arabada beni e
pey oyaladığını söyleyebilirim.
Bizim zamanımızda yokmuş tabi Youtube mutub:



3- BULUT MU KUZU MU OYUNU
Hep güneşli günler de yolculuk olmaz ya. Bazen hava bulutlu olur ve bu bulutlar hep birşeylere benzer. Neye benzedikleri hakkında konuşmak eğlencelidir. Birinin arabaya benzettiği bir bulut parçasını diğeri eve benzetir. İtirazlar filan.
Bu sırada rüzgar bulutların şeklini değiştirir. Keyifli vakit geçirtir insana.

4- HAYVAN BULMACA
Annem aklından bir hayvan tutardı. Özelliklerini bana birer birer söylerdi. Kaçıncı özelliği söylediğinde bulduysam o hayvanı ve o sayıyı aklımızda tutardık. Hangi hayvanı daha çabuk bulduysam onunla ilgili bir öykü anlatmamı isterdi.

5- RENKLİ OYUN
"Kırmızı" dediğinde babam ben saymaya başlardım: domates, güneş, elma, gelincik...kırmızı bana ne çağrıştırıyorsa artık.

6- BİLETLER LÜTFEN OYUNU
Yola çıkarken bana bilet gibi birşeyler verirlerdi. Üzerlerinde birden ona kadar rakam vardı bu kağıtların. Her yarım saatte bir ya da her 10 km de bir sırasıyla bir bilet vermemi isterlerdi. Rakamları bu sayede öğrenmiş oldum.



7- SESLİ OYUN
Yolda sık sık görebileceğimiz şeylere değişik ve komik

sesler seçerdik. Mesela kamyon için bapbapbap, köprü için köpköpköp, kuş için cıkcıkcık, ağaç için kaçkaçkaç, araba için rapraprap hatta kırmızı araba için tuktuktuk beyaz araba için .
bezbez....gibi.
Çok neşeli bir oyundur. Önce hatasız olarak söyleyen puan kazanır.

8- YAP BOZ
Yap bozlarla çok oyalandığımı biliyorum. En sevdiğim okul öncesi yolculuk oyunlarındandır.

9- YEMEK YİYELİM
Araba koltuğuma monte ettikleri masa gibi birşey vardı. Üzerinde yemek yerdik annemle. Bu masa aynı zamanda bazı oyunlar için de faydalı oluyordu. Mesela yukarda anlattığım yap bozlar için veya boyama yapmak için...

10- ORİGAMİ
Origami kağıt katlayarak ve yapıştırıcı, bant filan kullanmadan şekiller yapma işine deniyor. El becerilerini geliştiren bir oyun. Benim pek gelişmediğini söyleyebilirim. Çeşitli origami örneklerini, nasıl yapılacağını buradan öğrenebilirsiniz. İlgisi olana tavsiye ederim.
Origami ile ilgili herşey için bir tık

Oyunların sayısını arttıramadık...Yardım lütfen...


İlgili Yazılar:
Okul çağı yolculuk oyunları
Bebeklik yolculuk oyunları

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A