İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

29 Aralık 2007 Cumartesi

Ev Oyunları 1 - Ev Golfü / Süper Mini Golf

Kışın evdeyiz.
Bilgisayar, kitap, müzik, televizyon...eee bir yere kadar. Bazen annem babamla, bazen eve gelen bir iki arkadaşımla birlikte, bazen de tek başıma oynadığım ev oyunlarından bahsedeceğim size bugün. Aşağıdaki oyun hem en sevdiğim okul öncesi oyunudur, hem de okul çağı oyunu. O yüzden ilk olarak bu oyunu yazıyorum..

Oyunun adı EV GOLFÜ veya SÜPER MİNİ GOLF.
Ev golfü / süper mini golf oyunu hazırlığı basit oynaması güzel,
heyecan verici ve
zamanın nasıl geçtiğini anlamayacağınız bir oyun.
Okul öncesindeki kardeşlerinizle de oynayabilirsiniz, babanızla da.
Anneler nedense soğuk kalır bu oyuna.

Ev golfü için gerekli malzemeler:
--1 adet top ( ping pong topu olabilir, tenis topu olabilir, küçük plastik
veya kauçuk
toplar var ya zıp zıp zıplar, onlardan olabilir)

--Oyuncu adedi kadar raket veya sopa olarak kullanacağımız
büyük boy kepçe,
büyük spatula gibi topua vuracak bir gereç.
Mutfaktan yararlanmak her zaman
akılcıdır.
Benim bulamadığım malzemeleri siz de evdeki mutfak gereçlerine
göre
bulup, uydurabilirsiniz.

-- 1adet kolay yıkılabilecek bir öksürük şurubu ambalajı,
babanızın after shave
kutusu veya içi boş bir süt kutusu
veya sizin o sırada bulabileceğiniz herhangibir
şey

-- Skorları yazmak için kağıt kalem.

Ev golfü / süper mini golf nasıl oynanır:
Boş kutu salonun ulaşılabilecek en son noktasına doğru bir yere
yerleştirilir.
Evin salona en uzak noktası başlangıç noktası
olarak seçilirve nokta bir işaretle
belirlenir. Amaç kepçe yardımıyla
vurduğumuz topu en az vuruş yaparak salonun
ucuna yerleştirdiğimiz
kutuyu yıkmaktır.

Duvarlara çarptırıp yansıtıp odalardan çıkmak hüner ister.
Evde bulunan her türlü
eşya doğal engeldir ve oyunu bozmaması
koşuluyla hiçbirşey kaldırılmaz.

Annelerin siniri bozulmaz.
Sadece yatak odası salon arasında sürekli bir hareketlilik
ve
oley! yuh be! aslanım benim !
bağrışmaları vardır. O kadar da
olacak artık.
Kim kaç vuruşta kutuyu yıktıysa not edilir. Oyun
başında kaç tur oynanacağı
saptanır.

Biz genellikle 10 veya 11 tur oynarız. Niye 10 veya 11?
Bazen kim daha az
vuruşla yıktıysa kutuyu o oyuncu bir
puan alır ve sonundakim fazla puan alırsa o
kazanır. Bu
durumda 11 tur oynarız, çünkü 10 turda 5-5 berabere kalma
ihtimali var.

Bazen de vuruş sayısını dikkate alırız. Diyelim ben 7 vuruşta
babam 9 vuruşta yıktı
kutuyu, o zaman benim haneme 7
babamınkine 9 yazılır. 10 el sonunda kim daha az
vuruş sayısına
sahipse oyunu o kazanır. Bu tarz oyun için 10 el yeterlidir. Artık kaç
tur oynayacağınız bu oyunu size kalmış.
En sevdiğim evde oynadığımız oyunlardandır ev golfü.

Tekbaşınasınız ve bu oyunu oynamak istiyorsunuz, ne yapacaksınız?
Ben takım seçerim, önce Fenerbahçe olarak vuruş yaparım,
sonra Galatasaray,
sonra Beşiktaş adına. Skorları yazarım.
Sonuca baktığımda nedense hep Fener kazanır!

Arkadaşınız yok evde, tek başınasınız, o zaman sizi aşağıya alalım.
Aşağıdaki mini golfü oynayıp derslerden sıkıldıysanız bir nefes
alabilirsiniz.
Abartmayın, benim aramı anne ve babanızla bozmayın.
Oynamak için "Game Mode" ifadesi altındaki "Practise" lafına tıklayın.
Dersler ne alemde bu arada?







Diğer Oyunlar:
Hafıza Oyunu
Online Boyama, Resim Yapma
Hamburgeri Yap Ödülü Kap

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A