İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

12 Kasım 2007 Pazartesi

Yolculukta Arabanız Yanarsa


Yolculukta Arabanız Yanarsa


Hiç başımıza gelmedi. Yolda yanan araba da görmedim. Ama bu başımıza hiç gelmeyecek anlamına gelmez. Bu işlere dalmışken bu otomobil yanma olayına da bir değinelim dedim.
Düşünüyorum da yolda giderken bir de bakıyorsunuz arabanın ön tarafından dumanlar çıkıyor.
Aman allahım...
Ne olacağını söyleyeyim. Babam hemen panikler, abuk subuk sert bir fren yapar ve
bana bağırarak hemen dışarı çıkmamı söyler.

Kitaplar böyle yazmıyor. Babam aslında çok kitap okur, ben de ondan etkilenmiş olmalıyım bu kitap
okuma konusunda, ama dedim ya babam panik adamdır, okuduklarını unutuverir bazen.
Bu arada
ben unutmamak için yazayım: kitap okumaya nasıl alıştım yazımı da
okumamazlık etmeyin. Hatta okuduğum kitapları ve özetlerini de...

Her neyse okuduğum kaynak kitap diyor ki:

1- Yolda giderken arabanızda yangın çıktığını farkeder etmez sağ sinyalinizi vererek yolun kenarına park edin. ( Öyle babamın yapabileceği gibi panik içinde zank diye durursanız arkadan gelen araba da size garç diye vurur.)

2- Park ettikten sonra kontak anahtarını kapatın.

3- Arabayı terkedin. Tabi bize de bağırıp çağırmak yok, görüyoruz olağanüstü bir durum var, aşağıya dikkatlice ineceğiz. Baba sen eğer bir bebek varsa onu kucağına al da öyle arabadan uzaklaş.

4- Babacığım sen itfaiyeci değilsin ki... Ne eğitimini aldın bu işin, ne tecrüben var. Üstelik arabadaki yangın söndürme tüpünün ne kadar iş göreceği de şüpheli.
Kitap der ki: Hiç birşey insan
hayatından önemli değildir.
Eğer panik içinde çıkarken arabadan telefonunu unutmadıysan, hemen
karayollarını mı, polisi mi, itfaiyeyi mi bir yerleri ara ve haber ver.

5- Yola uyarı işaretleri koyarak gelen araçları uyar. Ateşe yaklaşmak isteyen yalancı itfaiyecilere engel ol.

Araba kaskolu değil mi zaten, bırak yansın, yenisini alırız. Sen yanarsan senin yenin yok!

Bu yazıdan bence iki tane önemli sonuç çıkıyor:
1- Olağanüstü durumlarda mümkün olduğunca sakin olmalıyız.
2- En değerli ve yerine konamayacak şey insan hayatıdır.

Gerisi palavra...

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A