İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

18 Şubat 2008 Pazartesi

Red Kit - Lucky Luke Sever Misiniz?

Çizgi Roman - Çizgi Film Kahramanı Red Kit / Lucky Luke
ve Düşündürdükleri

Sizin sınıfta bir Avarel var mı?

Bizim sınıfta var ve bir çok sınıfta da olduğunu sanıyorum.
Dalton kardeşlerin en uzunu.

Ama Red Kit her sınıfta yoktur. Niye acaba?
Herkes Red Kit'i sever...

Demek sevebileceğimiz çok yetenekli, bizi kötülüklerden koruyan bir Red Kit bulmak kolay değil
. Ama hep aç dolaşan, uzun boylu ve biraz! da salak Avarel bulmak o kadar zor değil demek ki.

Red Kit'i yaratanlar sırasıyla Maurice de Bevere
( Morris ), Goscinny ve Achdé. Yıllarca yayınlandığı için bir bayrak yarışı gibi ölenin yerine yenisi geçerek bu yıllar süren macera ortaya çıkmış.

Gölgesinden bile hızlı silah çeken kovboy...

Red Kit deyince Red Kit'ten başka aklınıza neler gelir?
Avarel'i en başta saydık. Belalı Dalton kardeşlerden Joe (en ufak ve cin olanı) ve Avarel gelir de akla diğer iki ortanca kardeş gelmez. Çünkü onlar genellikle Joe'yu onaylarlar ve değişik bir kişilik sergileyemezler. Biz de onları unutarak cezalandırırız. Jack Dalton ile William Dalton'u kim hatırlar?

Atı Düldül gelmez mi akla? Orijinal adı Jolly Jumper. Niye Red Kit deyince Avarel ile birlikte Düldül de gelir akla? Çünkü tiptir. Kendine özgü yorumlarıyla öyküye renk katar. Azıcık ukaladır, çokbilmiştir.


Başka....Salak köpek Rintintin gelir akla. Çizgi roman tarihinde daha salak bir köpek bulunamaz herhalde.
Asıl adı Rantanplan'dır.



Cenaze levazımatçısı Red Kit'in kasabaya gelmesiyle birlikte ortalıkta görünmeye başlar.

Kalamiti Jane
tüm küfürbazlığına, huysuzluğuna rağmen sevimli bir tiptir ve en azından benim için unutulmaz karakterler içinde yer alır.

Red Kit eski maceralarında biliyorsunuz sigara içiyordu. 1983'den sonra ise sigarayı bırakmış ve ağzında bir saman çöpü tutmaya başlamıştır. Bu hareket; Morris'e 1988 yılında Dünya Sağlık Örgütü tarafından verilen bir ödülle ayrı bir anlam kazanmıştır.

Bunları niye yazdım:
1- Sömestr tatilindeyken sinemada bir Red Kit filmi seyretmiştim. İnternette biraz dolaşıp bilgi toplamıştım. Paylaşmak istedim.

2- Unutulmamak önemli. İlla büyük ve faydalı işler yapmak da gerekmiyor unutulmamak için.
Cenaze levazımatçısı mesela, Red Kit deyince akla ilk gelen 3-5 karakterden biri.

Çok mu sempatik?
Faydalı bir iş mi yapıyor?
Herkes tarafından nefret edilmiyor mu?
Ama unutmuyoruz işte onu.

Ama ortanca Dalton kardeşler William ile Jack bu kadar popüler bir çizgi roman içinde, üstelik en popüler karakter grubu içinde bile kolay kolay hatırlanamıyor.

Niye?

İyi veya kötü, faydalı veya faydasız, uzun veya kısa, açgözlü veya tutumlu hiçbir belirleyici özellikleri yok. En fazla abileri Joe tarafını tutuyorlar. Öyle hatırlıyoruz.
Diyeceksiniz ki yaratıcıları üzerlerine pek düşmemiş.
Olabilir.

Ama çevremize baktığımızda da bazı insanları bir kere bile görsek unutmayız da, niye hergün gördüğümüz bazıları bir konu açıldığında hiç aklımıza gelmez?
Yaratıcıları pek üzerlerine mi düşmemiş dersiniz?

Niye olmasın...

Bir insanın yaratıcıları nelerdir?
Anne ve babası.
Okulu, öğretmenleri.
Toplum.

Kendisinin hiç mi suçu yok peki?

Kendini geliştirmeyen herkes bence kalabalıkta kaybolup gitmeye, unutulmaya mahkum...

Kaçıncı tekrar olacak bilemiyorum, ama yine de tekrar ediyorum:
Arkadaşlar, derslere, sınavlara önem verdiğimiz kadar, hatta bence daha fazlasını hobilerimize vermeliyiz. Bizi unutulmayacak kılan, hayatımıza anlam katan şey sınavlardan alacağımız notlar değil ( ha, belki hep birinci olursak unutulmazlar arasına girebiliriz, ama bir sınıfta bir tane birinci olur, Red Kit'ler az bulunur, başta demiştim), hobilerimiz, oyunlarımız, arkadaşlarımızla olan ilişkilerimizdir.


Aşağıya 2 unutulmaz Red Kit klibi koyuyorum. İlki fransızca:



İkincisi ise "Ben yalnız bir kovboyum" (belki ilki de öyle ama fransızca anlamıyorum ki - sanki ingilizceyi pek biliyorum da....)

Meraklısına şarkı sözleri şöyle:

i'm a poor lonesome cowboy
i'm a long long way from home
and this poor lonesome cowboy
has got a long long way to roam
over mountains over prairies
from dawn till day is done
my horse and me keep riding
into the setting sun

lonesome cowboy, lonesome cowboy, you're a long long way from home
lonesome cowboy, lonesome cowboy, you've a long long way to roam

there are guys who just figure
have a problem with a gun
and a finger on a trigger
can be dangerous, hurt someone
but problems solve much better
by keeping calm and true
my horse and me keep riding
i ain't nobody's fool

lonesome cowboy, lonesome cowboy, you're a long long way from home
lonesome cowboy, lonesome cowboy, you've a long long way to roam

i'm a poor lonesome cowboy
but it doesn't bother me
'cause this poor lonesome cowboy
prefers a horse for company
got nothing against women
but i wave them all goodbye
my horse and me keep riding
we don't like being tied

lonesome cowboy, lonesome cowboy, you're a long long way from home
lonesome cowboy, lonesome cowboy, you've a long long way to roam




2 yorum:

Hülya Konar dedi ki...

eline sağlık,çok beğendim yazını.eneteresan bir yaklaşımla gerçekleri aktaran bir yazı...

ufak yolcu dedi ki...

hülya=> teşekkür ederim bıraktığınız yorum için. geç cevap için de özür dilerim. malum: dersler ahhh....

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A