İstatistiklerime bakmak için tıklayın.
Bana mesaj atmak için tıklayın.

İLK YAZIM !

17 Şubat 2008 Pazar

Almanca Türkçe Online Sözlük ve Yardımcı Siteler


Almanca Öğreniyorum Diyenlere Yardımcı Siteler,
Almanca Türkçe Sözlükler


Karnemde almancanın iki 4'ten biri olduğunu yazmıştım. Şimdi babamda bana almanca öğretme merakı başladı. Sanki ingilizceyi hallettik. Ama ingilizce 5 geldi ya, olay bitti!

Aşağıda size online olarak bulabileceğiniz almanca türkçe sözlükler ile size almanca derslerinizde yardımcı olacak siteleri yazacağım. Allahtan onlar var. Yoksa ben bizim ders kitabından pek birşey anlamıyorum.

Almanca ingilizceden daha gıcık bir dil: üç tane artikel var, üçü de ayrı ayrı çekiliyor.
Fiiller ayrı bir dert, almanca fiil çekiminde ( konjugieren ) de kurallar var ama, kuralları bilmek yetmiyor; istisnalarını da tek tek ezberlemek gerekiyor.

İşte tam burada www.verbformen.com adlı site imdada yetişiyor.
Site almanca, ingilizce bir de galiba çekçe servis veriyor. Biz almanca öğrenmeye çalıştığımıza göre http://de.verbformen.com/index.jsp adresine gidiyoruz.



Karşımıza yukarıdaki sayfa çıkıyor.
Uygun yere çekimini yapmasını istediğimiz fiili yazıyoruz.
Örneğin nehmen. Nehmen'i özellikle seçtim, çünkü son bir saatimi "er nehmt" dediğim için babamla almanca çalışarak geçirmek zorunda kaldım!

Boşluğa "nehmen" yazdık mı? Güzel, şimdi "los".



Açılan sayfanın ancak bir bölümünü yukarıya alabildim.
"Nehmen" ile ilgili ne kadar çekim varsa karşınızda:
Şimdilik ilk sayfa bana yetiyor.
Burada aktiv tüm çekimler var:
Präsens, Perfekt, Plusquamperfekt, Futur, emirler, ....

Indikativ

Präsens
ich nehm(e)*
du nimmst
er nimmt
wir nehmen
ihr nehmt
sie nehmen
Perfekt
ich habe genommen
du hast genommen
er hat genommen
wir haben genommen
ihr habt genommen
sie haben genommen
Futur I
ich werde nehmen
du wirst nehmen
er wird nehmen
wir werden nehmen
ihr werdet nehmen
sie werden nehmen
Präteritum
ich nahm
du nahmst
er nahm
wir nahmen
ihr nahmt
sie nahmen
Plusquamperfekt
ich hatte genommen
du hattest genommen
er hatte genommen
wir hatten genommen
ihr hattet genommen
sie hatten genommen
Futur II
ich werde genommen haben
du wirst genommen haben
er wird genommen haben
wir werden genommen haben
ihr werdet genommen haben
sie werden genommen haben
........

Zaten bu sayfayı almanca öğrenmek isteyenlere göstermemek lazım: Vazgeçmek için yeterli bir neden. Ama iş bu kadarla bitmiyor ki:
Sayfanın yukarısındaki sekmelerden fiillerin passiv formlarını da görebiliyorsunuz.

Almanca öğreniyosanız bu sayfa gerçekten çok yararlı, tavsiye ederim.

Gelelim Almanca türkçe sözlüklere.
En sevdiğimden başlayarak yazıyorum:

1- Türkisch-Deutsches Online-Wörterbuch

Sevmem için 2 neden var. Birincisi aradığınız kelimelerin değişik anlam ve kullanımlarını cümle içinde görebiliyorsunuz.

İkinci sevdiğim özelliği ise bir Firefox eklentisi olması. Firefox kullanmıyor musunuz? Kullanın yahu. Firefox ile hayat daha kolay. Firefox kullanıyorsanız eklentiyi indirmek için tıklayın:
Tuerkisch Deutsch Dictionary

2- Sesli Sözlük

Sesli Sözlük hem ingilizce hem de almanca bilmediğiniz sözcükleri aramak için kullanabileceğiniz bir site. Bir taşla iki kuş yani.
Ayrıca Sesli Sözlük'ünde Firefox eklentisi var. Kurmak için tıklayın.

Yukarıdaki 2 sözlük bence olayı bitirir.
Ama hani başka kaynaklar da istiyorsanız, buyrun:

http://www.sozluk.web.tr
http://www.almancasozluk.gen.tr
http://www.sozluk.de/



İlgili Yazılarım:

İngilizce Öğrenmeyi Kolaylaştıralım
İngilizce İçin Yardımcı Öğretici Bir Site

Hiç yorum yok:

.

SON YAZILARIM



Yazacak çok şeyim var
- Okuduğum Kitaplar
- Seyrettiğim Filmler
- Otobüsle Yolculuklarım
- Kullandığım Bilgisayarlar
- Gördüğüm Yerler
- Kaldığım Oteller
- En Sevdiğim Siteler
- Bindiğim Arabalar
- Benzin İstasyonları
- .........
" Sponsorlar Arıyorum"
Blog istatistiklerim için TIKLAYIN


Baktım blog belgesellerdeki Pakistan Hindistan otobüslerine dönmeye başladı, bir köşeye topladım bu ıvır zıvırı. Ivır zıvır dediğime bakmayın, siz yine de beni favorilerinize almayı unutmayın. Bir de şu ankete kaç yaşınızda olduğunuzu belirtirseniz ( hesapladım, 2 saniye tutuyor) çok sevinirim.

Subscribe

Join My Community at MyBloglog!
Personal Blogs - Blog Top Sites

B L O G İ Ç İ A R A M A